SZÖGEK ÉS KÁTYÚK OKOZZÁK A LEGTÖBB DEFEKTET
A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a „túlélési idő” átlagosan mindössze 20 percre tehető. Az autósok biztonságát segíti a Bridgestone új, DriveGuard abroncsa, amellyel defekt után még akár további 80 kilométert is mehetünk 80 km/órás sebességgel, így baj nélkül hazaérhetünk, vagy felkereshetjük a legközelebbi gumiszervizt. A DriveGuard abronccsal a gépjármű defekt esetén is irányítható marad, így ez a váratlan esemény nem jelent közlekedésbiztonsági kockázatot.
A Bridgestone Magyarország Kft. a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg februári online felmérésében, hogy megtudja, milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok.
Az autóvezetők több mint fele délután és este kapott defektet
Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, közel 8%-át pedig szálszakadás okozta. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint fele ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óra, vagy nagyobb sebességnél következett be a kellemetlen nyomásvesztés. A Bridgestone kutatásából az is kiderül, hogy majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs.
Az európai autósok fele csak a pótkerékben bízik A Profacts Mobility Study egy korábbi közvéleménykutatása azt mutatta ki, hogy az európai autósok fele nem tartja egyáltalán biztonságosnak a teljes értékű pótkereket kiváltó ún. mankókereket és harmaduk nem is tudja, hogyan kell használni a defektjavító készletet. Mindezeken felül csaknem az összes megkérdezett aggódik a biztonsága miatt defekt esetén, és amikor kereket cserél, azzal legalább 3 órát elveszít. |
A leállósávban átlagosan 20 perc a túlélési idő
Bár közvetlenül a defektekre visszavezethető balesetek száma Magyarországon alacsony, a statisztikák azt mutatják, hogy az abroncssérülések miatt félreálló autósokra számos veszély leselkedik. A mostani felmérésből jól látszik, hogy a defektek 20%-a lakott területen kívül történik, ráadásul olyan útszakaszokon, ahol nem lehet, vagy nehéz biztonságosan félrehúzódni és kicserélni a sérült kereket. Korábbi adatok szerint a hazai autópályákon a megállástól számítva 20 percig van esélyünk a túlélésre a leállósávban.
A biztonság ma már nem luxus
A defektek által okozott problémára jelent megoldást a Bridgestone Tatabányán gyártott DriveGuard abroncsa, amely szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autótípusra felszerelhető. Az abroncs kiemelt biztonságot nyújt vizes útfelületen is. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a kocsi felett, és akár további 80 km-t tegyenek meg 80 km/óra sebességgel. Nem kell többé tehát az autópályán a leállósávot használnunk defekt miatt, van idő megkeresni a legközelebbi pihenőt, valamint az országúton sem kell nehezen belátható helyen félreállni, hibás kerékkel is el tudunk menni a legközelebbi szervizig.
Életet menthet a jó abroncsválasztás
„A magyar autósok 70%-a sajnos nem szán elég figyelmet a gumiabroncsok megfelelő állapotára, noha a defektek egy részét elkerülhetnék, ha betartanának néhány egyszerű szabályt. Ilyen például az abroncs nyomásának rendszeres ellenőrzése, vagy a megfelelő műszaki állapot. A Bridgestone új DriveGuard abroncsait úgy fejlesztettük ki, hogy megerősített oldalfalainak és a speciálisan kialakított hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé tegye, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t megtegyenek 80 km/óra sebességgel” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.
Hogyan működik a DriveGuard abroncs?
A DriveGuard az optimalizált, megerősített, masszív oldalfalának köszönhetően megtartja a jármű súlyát hirtelen levegőveszteség esetén, biztosítja a jármű irányíthatóságát, így az további 80 km-t tehet meg akár 80 km/óra sebességgel. A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így csökkentve a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is. A magas csatornakialakításának az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot.
(Forrás:gepjarmuszektor.hu / Fotó: pinterest)