A csoport értékesítési árbevétele a harmadik negyedévben 15,453 milliárd euró volt, 0,8 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 15,579 milliárd eurónál. Ezen belül viszont az autóipari üzletág forgalma 1,2 százalékkal 11,964 milliárd euróra emelkedett 11,824 milliárd euróról. A Faurecia alkatrészgyártó üzletág bevétele viszont 7,4 százalékkal 3,874 milliárd euróra csökkent 4,185 milliárd euróról.

Autóipari értékesítési árbevételének harmadik negyedévi növekedését részben a nyár folyamán bemutatott új Peugeot 208 és Opel Corsa modellek piaci sikerére, részben pedig a kereslet súlypontjának a drágább modellekre való eltolódására vezeti vissza a PSA.
A PSA csoport a Peugeot, Citroën, DS, Opel és Vauxhall autómárkákat értékesíti.
A harmadik negyedévben eladott autók száma elmaradt az egy évvel korábbitól, 674 ezerről 12,7 százalékkal 589 ezerre csökkent. Messze legnagyobb felvevőpiacán, Európában 496 ezer autót értékesített a harmadik negyedévben a PSA, 12,9 százalékkal kevesebbet a tavalyi 569 ezernél. Az eladások csak a közel-keleti és afrikai térségben nőttek 38,8 százalékkal 47 ezerre 34 ezerről. A többi piacon csökkentek az eladások.
Az év első kilenc hónapjában 1,622 millió autót értékesített világszerte a PSA, 37,1 százalékkal kevesebbet a 2019 első kilenc havi 2,577 milliónál. Európában 38,6 százalékkal csökkentek az eladások 1,380 millióra 2,247 millióról. Az eladások minden régióban csökkentek a közel-keleti és afrikai kivételével, ahol 118 ezer autó kelt el az év eleje óta, 12,5 százalékkal több a tavalyi 105 százaléknál.
A csoport első kilenc havi bevétele 24,8 százalékkal 40,573 milliárd euróra csökkent 53,918 milliárdról. Ezen belül az autóipari üzletág 31,559 milliárd euró forgalmat ért el, 25,2 százalékkal kisebbet az előző évi 42,202 milliárd eurónál.
A PSA az idén az autópiaci forgalom 25 százalékos csökkenésére számít Európában, 10 százalékosra Kínában, 20 százalékosra Oroszországban és 30 százalékosra Latin-Amerikában. Az autóipari üzletágban a 2019-2021-es időszakra tervezett 4,5 százalékos átlagot nem veszélyeztető bevételarányos jövedelmezőségre számít a PSA az idén.
A Groupe PSA és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportját létrehozó egyesülése előreláthatólag a jövő év első negyedében valósul meg a járványügyi helyzet alakulása függvényében.

 

(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mti/Fotó:pixabay, mti)