KÖRNYEZETTUDATOS MÁRKAKERESKEDÉST NYITOTT A WALLIS
Szeptember 21-én adták át a Wallis Motor Pest Kft. új márkakereskedését, amely Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW központja. A 3 milliárd forintos keretből épült, egyedülálló építészeti megoldásokkal is büszkélkedő autószalon energiaszükségletének 30%-át és az elektromos autók töltését házi naperőművel biztosítják.
Az elmúlt több mint két évtized legmeghatározóbb BMW és MINI márkakereskedőjeként a Wallis
Motor Pest Kft. különösen nagy hangsúlyt fektet a minőségi és ügyfélközpontú kiszolgálásra. A BMW új építészeti és szolgáltatásfejlesztési elvárásaihoz igazodva elengedhetetlen volt, hogy az értékesítési darabszámok mellett a Wallis az ügyfelek kiszolgálásában is élenjáró legyen – ezért döntöttek úgy, hogy létrehozzák Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW márkakereskedését. Az épületkomplexum generál tervezője a Wallis korábbi autós kereskedelmi beruházásainál is bizonyított Aspectus Architect Zrt., a kivitelező pedig a Market Építő Zrt. volt.
A megrendelő speciális igényeit szem előtt tartó beruházásának teljes értéke megközelíti a 3 milliárd forintot, az első ütemben a 10.333 m2-es telken több mint 5000 m2 hasznos alapterületű komplexum épült. „Ahogy a bokrétaünnepségen is elmondtuk, mi ezen a telken Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését akartuk létrehozni. Örömmel jelenthetem, a második felével megvagyunk. Miután a BMW Group napjaink leginnovatívabb autógyártójának számít – élen járnak az elektromos autók fejlesztésében és a zöld, újrahasznosított energia felhasználásában – kézenfekvő volt, hogy mi is ezt az utat kövessük” – mondta el a megnyitón Antal Péter ügyvezető igazgató.
A smart energy management megközelítés jegyében egy 49 kilowatt teljesítményű, 294 m2 energiatermelő felülettel rendelkező, napelemes erőmű működik majd az épületben, amely így évente mintegy 20 000 tonna üvegházhatású gáz kibocsátástól kíméli meg a környezetet. Az alternatív hajtású gépjárművek terjedésének ütemét elnézve lehet, hogy pár év múlva már az ügyfelek részére is evidenssé válik, hogy zöld autóhoz zöld áram is dukál.
A környezetbarát megoldások mellett számos más, építészeti bravúr jellemzi az új épületet, amely 250 munkanap és 210 000 munkaóra alatt készült el. Az építkezés alatt 3255 köbméter betont használtak fel, ami 500 köbméterrel több, mint amennyi víz megtöltené egy 6 pályás, 50 m-es versenyuszoda medencéjét. Míg a New York-i Szabadság-szoborhoz csak 204 tonna betonacél kellett, addig a Wallis Motor Pest új kereskedéséhez 228 tonna. A szalonban található függönyfal-terület megegyezik négy, wimbledoni teniszpálya méretével. Informatikai kábelekből sincs hiány, a 23,1 kilométernyi vezetékkel össze lehetne kötni az új BMW központot és a Hungaroringet. A pí-panel nevű vasbeton-szerkezetek a hazai építőiparban eddig szinte példa nélküli függő felületet hoztak létre: az egyesével beemelt, óriási elemekből álló födém alátámasztás nélkül szeli át a 21 méteres fesztávolságú csarnokot, és akár 80 személyautót is elbír.
MINI Márkakereskedés
A Wallis Motor Pest Kft. legújabb BMW szalonjában 16 új, a BMW teljes palettáját felölelő, a BMW i és iPerformance, valamint a BMW M és M Performance modelleket is magában foglaló kínálatot be lehet mutatni, így az ügyfelek szinte a teljes márka portfoliót szemügyre vehetik. Ezen felül további 6 fiatal BMW Prémium Selection használt autót, a BMW motorkerékpár-szalonjában pedig 16 motort lehet megtekinteni, miközben a kültéri, fedett területen 20 új gépjármű kiállítására nyílik lehetőség. Magyarországon eddig nem látott modern és vonzó környezetbe kerül a MINI az exkluzív Cube bemutatóteremben, ahol összesen 8 db autó, így a márka megújult palettájának valamennyi modellje, a 3 és 5-ajtós MINI, a Cabrio, a kompakt prémium kategóriás Clubman, a Countryman és a MINI John Cooper Works változatok kerülnek kiállításra.